Veel bedrijven kiezen ervoor om te gaan voor een zakelijk telefoon abonnement. Dat is niet zonder reden. Voor bedrijven is het namelijk veel aantrekkelijker om te gaan voor een zakelijk telefoon abonnement dan voor een normaal consumenten abonnement. Maar waarom is zo’n zakelijk telefoon abonnement dan eigenlijk zo handig? En waarom kiezen bedrijven ervoor om dit abonnement te nemen in plaats van een gewoon abonnement? Als je de antwoorden op die vragen wilt weten, lees dan verder!

De kosten van een zakelijk telefoon abonnement

Telefoonabonnementen voor consumenten, dus niet voor zakelijk gebruik, worden betaald uit je eigen persoonlijke rekening. Bij een zakelijk telefoon abonnement gaat dit anders. Je maakt met dit abonnement namelijk zakelijke kosten. Deze kosten kunnen afgetrokken worden bij de belastingdienst. Het is als eigenaar van een bedrijf dus eigenlijk voordeliger om een zakelijk telefoon abonnement te nemen. Bovendien is een zakelijk telefoonabonnement niet per se duurder dan een normaal consumenten abonnement zoals veel mensen denken. De prijzen van de abonnementen zijn namelijk redelijk gelijk aan elkaar.

Snel iemand aan de lijn

Je hebt het in je dagelijkse leven vast wel eens meegemaakt dat je een hele tijd in de wachtrij moet staan voordat je de klantenservice van je provider aan de lijn krijgt. Bij een zakelijk abonnement heb je dit probleem niet. Een zakelijk telefoon abonnement houdt namelijk rekening met het feit dat tijd geld kost. Providers hebben daarom meestal een helpdesk die enkel en alleen bedoeld is voor zakelijke telefoon abonnementen. Je krijgt dus sneller iemand van de klantenservice aan de lijn en je wordt zo snel mogelijk geholpen.

Werk en privé

Als je thuis komt van het werk dan wil je het liefst ook echt even ontspannen. Je wilt niet lastig gevallen worden met zaken die op het werk opgelost moeten worden. Een zakelijk mobiel abonnement zorgt er ook voor dat je je werk en privé leven een stuk beter gescheiden kunt houden. Je kunt je werk telefoon namelijk uitsluitend beschikbaar stellen wanneer je ook echt aan het werk bent. Zo wordt je na een werkdag niet meer gestoord en kun je echt even genieten van je vrije tijd. Dit is niet alleen voor jezelf beter, maar ook voor je medewerkers. Ook hoef je je persoonlijke telefoon gegevens niet te delen met iedereen, wat zorgt voor meer privacy. Als gevolg kun je thuis dus echt even ontspannen en je werk loslaten zodat je een goede keuze kunt gaan maken.