Blog

Zalig ontspannen met deze tips

Werk, studie, sociale verplichtingen… Soms wordt het je gewoon een beetje veel. Iedereen heeft het nodig om eens in de zoveel tijd even te ontspannen. Het zorgt ervoor dat je weer opgeladen en vol energie aan je verplichtingen kan voldoen. En daarnaast zorgt het ervoor dat deze verplichtingen je niet opbreken. Je wil namelijk niet thuis komen te zitten met een depressie of een burn-out. Gelukkig heb ik voor jullie een aantal tips wat je kunt doen om zo nu en dan eens optimaal te ontspannen. Lees snel verder voor mijn ervaring/tips…

Spa-dagje

Allereerst doet een spa-dagje mij altijd heel goed. De sauna is mijn favoriete plek om zo’n dag te plannen. Je kunt heerlijke behandelingen boeken, van gezichtsbehandelingen tot massages. En daarnaast is de warmte van de sauna iets wat mij echt heel goed doet. Oja, en dan heb ik het nog niet eens gehad over alle lekkere hamam-geuren die er hangen… Als ik geen tijd heb voor een hele dag in de spa, plan ik ook wel eens een spa-middagje in. Dit kan je thuis doen zodat je nog je e-mails kan lezen. Koop een gezichtsmaskertje, nagellak en lekker badzout en verwen jezelf gewoon even! Of je kan een middagje naar een beautysalon of kapper gaan om jezelf te trakteren.

Gedachten op nul

Het is ook lekker om je gedachten eens op nul te zetten. Dit doe ik bijvoorbeeld vaak door mijn telefoon de hele dag uit te zetten als ik vrij ben en iets leuks te gaan doen. Dit kan zijn een uitje met familie of vrienden, of gewoon de hele dag een spannend boek lezen. Ook kan ik op zijn tijd een joint erg lekker vinden ter ontspanning. Je hoeft hiervoor niet eens naar de coffeeshop. Tegenwoordig kan je gewoon wietzaadjes kopen en je eigen voorraadje kweken. Ideaal als je geen zin hebt om helemaal naar de coffeeshop te gaan of bang bent dat je iemand tegenkomt.

Adrenaline en endorfine

Tot slot zijn er twee hormonen die er voor mij voor kunnen zorgen dat ik helemaal tot rust kom. Als eerste is dit adrenaline, het hormoon dat je aanmaakt als je spannende dingen doet. Dit is niet voor iedereen weggelegd weet ik, want niet iedereen vindt dit hormoon fijn. Maar mij kan je echt wakker maken voor een middagje parachutespringen of bungeejumpen! Ten tweede is endorfine een hormoon wat voor mij goed werkt. Dit stofje maak je aan als je gaat sporten. Ga  dus eens lekker zweten in de sportschool en kijk hoe jij je daarna voelt… Wie weet werkt het ook voor jou.

Geef een reactie